Retrospekcija

1

1998–1999

Izdevniecība Lietišķās informācijas dienests 1998. gadā sāka izdot ikmēneša biznesa un ekonomikas žurnālu Kapitāls, kas kļuva par lietišķo cilvēku simbolu.

Ideja par biznesa un ekonomikas žurnāla izdošanu izdevniecībā virmoja jau 1997. gada nogalē, bet īsti nebija skaidrs, vai tas ir nepieciešams. Līdz žurnāla Kapitāls izdošanai Latvijā nebija masu medija, kas būtu nopietni uzņēmies misiju veicināt uzņēmējdarbību Latvijā, gādāt par sabiedrības ekonomiski aktīvās un uzņēmīgās daļas nodrošināšanu ar nozīmīgu, praktiski noderīgu informāciju.

Aiva Vīksna, izdevniecības izpilddirektore, stāsta par žurnāla dzimšanas procesu:
„Mums bija vīzija: ja visur Latvijā veiksmīgi attīstīsies bizness un veidosies stipra ekonomika, stipra būs arī Latvijas valsts. Kā Kapitāla galvenā vērtība tika izvirzīta tā kvalitāte un praktiskais noderīgums.”

Par žurnāla Kapitāls pirmā numura iznākšanu 1998. gada 26. februārī rakstīja arī laikraksts Kurzemes Vārds: „Tikko iznācis jaunā biznesa žurnāla Kapitāls pirmais numurs. Šo krāsaino, biezo, ilustrēto žurnālu reizi mēnesī izdod Lietišķās informācijas dienests Rīgā.Kapitāla pirmajā numurā Latvijas Bankas valdes priekšsēdētājs stāsta par kapitāla būtību un likumsakarībām, savukārt par ekonomikas attīstību un izaugsmi savu viedokli izsaka Ministru prezidents Guntars Krasts, ekspremjers Andris Šķēle, laikraksta Dienas Bizness redaktors Juris Paiders, Saeimas deputāte Ilga Kreituse un citi.”

2

20002003

Žurnāls Kapitāls, sadarbojoties ar Latvijas Biznesa konsultantu asociāciju, kopīgi izveidoja lietišķo pielikumu Uzņēmuma menedžmets 2000, kas palīdzēja uzņēmumiem pilnveidot menedžmentu. Krāsainajā 32 līdz 50 lappušu biezajā pielikumā uzņēmēji tika informēti, kāda veida pakalpojumi uzņēmumam būtu vispiemērotākie, lai sasniegtu maksimāli labvēlīgu efektu. Pirmo pielikuma numuru žurnāla Kapitāls abonenti saņēma 2000. gada janvārī.

2001. gadā tiek sarīkots žurnāla Kapitāls biznesa forums Nodokļu politika uzņēmējdarbībā. Forumā pirmoreiz Latvijā tiek aizsākts reāls dialogs starp uzņēmējiem un valsti.

Par regulāru žurnāla Kapitāls tradīciju kļuva ikgadu noskaidrot gada veiksmīgāko uzņēmēju un titula Kapitāla biznesa cilvēks ieguvēju. Mērķis bija akcentēt uzņēmējus, kuri varbūt neierindojas jau zināmo un atzinību guvušo uzņēmēju vidū, bet ir tikpat veiksmīgi un strādīgi, kā arī izteikt atbalstu ilgstoši un sekmīgi strādājošajiem uzņēmējiem. Uzvarētāju apbalvoja ar sudraba sauleskoku, un viņš tika atzīts par Kapitāla biznesa cilvēku.

Prezentē žurnāla "Kapitāls" Latvijas vērtīgāko uzņēmumu sarakstu

20042006

2004. gada 30. jūlijā tika parakstīts līgums par biznesa un ekonomikas žurnāla Kapitāls izdevēja un īpašnieka maiņu. Žurnāla līdzšinējais īpašnieks – izdevniecība Lietišķās informācijas dienests – vienojās ar nākamo, ka turpmāk žurnālu veidos ziņu aģentūra LETA, kā rezultātā tika izveidota SIA Izdevniecība IKK.

Sešu gadu laikā kopš Kapitāla izveides sākuma tas bija paspējis iekarot stabilu mērķauditoriju un kļūt par perspektīvu produktu, ko var mērķtiecīgi attīstīt un pilnveidot. Pārdodot žurnālu Kapitāls, tika atrasts veiksmīgs izdevuma turpmākās attīstības risinājums.

Šo pārmaiņu rezultātā Kapitāls spēra jaunu, kvalitatīvu soli, nodrošinot lasītājus ar vispusīgu informāciju par uzņēmējdarbību Latvijā, kā arī kalpojot par labu ideju ģeneratoru individuālā biznesa attīstībai.

2004. gadā LETA valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Barkāns sacīja:
„Uzskatu, ka žurnāls Kapitāls ir iemantojis lasītāju uzticību kā nopietns un uzticams biznesa informācijas avots. Kapitāls arī turpmāk saglabās savu pamatuzdevumu – sniegt kvalitatīvu, interesantu, praktisku un analītisku informāciju.”

Žurnāla koncepcija tika radikāli mainīta, tā saturs kļuva daudzveidīgāks un interesantāks, un Kapitāls ātri vien kļuva par populārāko un labāko biznesa un ekonomikas žurnālu Latvijā. 2004. gada augustā tā tirāža sasniedza 4500 eksemplāru, no tiem vairāk nekā pusi saņēma abonenti.

2005. gadā pirmo reizi tika publicēts apskats Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP 101, kas atspoguļo lielāko Latvijas uzņēmumu biznesa vērtību un ilgstoši kļuva par katra novembra numura galveno tēmu.

Prezentē žurnāla "Kapitāls" Latvijas vērtīgāko uzņēmumu sarakstu

20072011

2007. gadā interviju žurnālam sniedza viens no Latvijā pazīstamākajiem amerikāņu uzņēmējiem Džei Sī Kols, kurš dalījās pieredzē, kā guvis panākumus uzņēmējdarbībā mūsu valstī. Ar interviju Kapitālam savulaik nav skopojies pelēkais kardināls Andris Grūtups. Žurnālā vienmēr ir bijušas idejas, padomi, piemēri, veiksmes stāsti, kā labāk un veiksmīgāk veidot pašam savu uzņēmējdarbību.

2007.gadā, sadarbojoties ar reklāmas aģentūru DDB Latvija, pirmo reizi tika publicēts apskats Mīlētāko zīmolu tops, kas, atspoguļojot iecienītākos zīmolus Latvijā, ir kļuvis par katra gada oktobra numura tradīciju.

Žurnāla veidošanā ir piedalījušies (un joprojām piedalās) daudzi Latvijā pazīstami uzņēmēji, baņķieri un juristi, tiekoties žurnāla redkolēģijā, kā arī sabiedrībā labi pazīstami un profesionāli žurnālisti, piemēram, Māris Zanders, kurš bija žurnāla Kapitāls galvenais redaktors no 2008. gada līdz 2011. gadam.

Kopš 2008. gada žurnāls Kapitāls pasniedz arī Nacionālo kapitāla balvu, reizē publicējot Latvijas vērtīgāko uzņēmumu TOP 101. Nacionālā kapitāla balva ir mākslinieka Aivara Vilipsona veidota bronzas skulptūra ar vērtīgākā TOP 101 uzņēmuma vadītāja rokas nospiedumu.

2011. gadā šo balvu pasniedza un uzrunu teica Valsts prezidents Andris Bērziņš.

5

20122013

Vizuāli žurnāls ir mainījies līdzi laikam. Modernizēts logo, jauns vizuālais tēls, progresīvs maketēšanas stils, piemērots formāts. Žurnāls ir pieredzējis speciāli projektētu un pielāgotu iepakojumu, kas kā žurnāla apvalks padarīja to vēl pamanāmāku tirdzniecības vietās.

Žurnālā, salīdzinot 2012. un 2013. gada numurus, ir notikušas visradikālākās izmaiņas gan dizaina, gan formāta, gan saturiskajā plāksnē. Lasītāji, pamanot to tirdzniecības vietā vai, piemēram, bankā, nereti ir patīkami izbrīnīti un ieinteresēti, it sevišķi, ja dažus gadus žurnālu nav atvēruši.

Žurnāls Kapitāls šajā laika periodā ir spējis piesaistīt aizvien vairāk abonentu, pat vairākkārt paaugstinot to skaitu. Veiksmīgi tika veidoti topi, inovatīvi mārketinga pasākumi, kā arī izmantota radoša pieeja abonentu piesaistē un realizācijas pakalpojumu sniegšanā.

Attīstoties un ejot līdzi laikam, kopš 2013. gada sākuma Kapitālu ir iespēja nopirkt un abonēt arī digitālā versijā, tādējādi to var lasīt arī ar iPhone un iPad ierīcēm.

2013. gada 1. jūlijā pirmo reizi ievērojamā sastāvā tiekas žurnāla redkolēģija. To apmeklē tādi uzņēmēji un nozaru eksperti kā Mārtiņš Bondars, Aiva Vīksna, Jevgenijs Belezjaks, Dans Titavs un daudzi citi. Šobrīd redkolēģijas ikmēneša tikšanās ir kļuvušas par vienu no svarīgākajām žurnāla sastāvdaļām un tiek atspoguļotas katra numura pirmajās lappusēs.

"Mīlētāko zīmolu topa" apbalvošanas ceremonija

2014

Sākotnēji žurnāls bija galvenokārt informatīvi analītisks un koncentrējās arī uz praktiskas dabas jautājumiem.

Laika gaitā ir mainījusies tā koncepcija, saskaņā ar koncepciju – arī žurnāla devīze. Tūkstošgades sākumā tā skanēja Kapitāls – biznesa un ekonomikas žurnāls, tad mainījās uz Kapitāls – biznesa ideju žurnāls, bet šobrīd tā ir Kapitāls – žurnāls par biznesu Latvijā.

Žurnāls Kapitāls laika gaitā ir veidojis sabiedrisko domu, licis smaidīt, bet – visvairāk – domāt…papildus iespējai iegūt nereti unikālu informācijas apkopojumu.

Šobrīd žurnāla Kapitāls komanda strādā aizvien jaunas lasītāju auditorijas piesaistē, vienlaikus saglabājot un vēl vairāk ieinteresējot pašreizējo auditoriju. Mums ir daudz jaunu ideju, kuras ik dienu tiek izteiktas, apspriestas un dažkārt iedzīvinātas,lai lasītāji ar katru jaunāko numuru izjustu pozitīvas pārmaiņas un uzlabojumus.

Viena no svarīgākajām attīstības iezīmēm 2014. gadā bija iespēju žurnālu lasīt ne tikai ariPhone un iPad ierīcēm, bet arī Android digitālajā versijā.

Kapitāls strādā, lai aizvien vairāk un labāk katram savam lasītājam palīdzētu virzīties ātrāk, redzēt tālāk un domāt plašāk.